Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2012 23:15 - Турците в Турция
Автор: baskeret Категория: Други   
Прочетен: 787 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
След като падна Стената и границите постепенно се отвориха ,  отминаха първите куфарни вълни , нарязахме ракетите и получихме самочуствие с жена ми , като отмина дивата демокрация . един ден се запътихме към Турция . Един мъж , жена , деца , стара кола нов внос и много натрупано желание за пътуване . Защо Турция ? Освен всичко друго ни беше най-близко като разстояние . Не ми дойде на ум нищо друго ! За Гърция не съм се замислял , Македония беше далече , Сърбия воюваше , за Румъния нямах претенции . После минаха 4 години и сега като пиша за пътуванията си из Турция , които можах да си позволя , мога да разкажа само много хубави неща и страшно готини спомени . Не мога да скрия , че в началото бях изпълнен със  страх . Макар , че не съм категоричен , може това да си беше моят страх , не непременно породен от пътуването , а по принцип .  Кратките дни мога да ги разказвам с дни и години . с най-добри весели чувства и житейски примери . Ферибота до Лапсеки , хотел "Гранд Емин" в Истанбул , плажа на Инеада и дузина пълни с историйки истории . Така минаха най-щастливите години от живота ми , което ме навежда на мисълта , че демокрацията е хубаво нещо за такива като мене ! Миналата година по това време едни приятели от Банкя ни се обадиха ,че много им се ходело до Турция ! Ходихме до Одрин натам се склонихме ! Направих им програма да обиколим всичко , даже и това което се канех всеки път . Желанието да хапнем ни хвана насред модерния аутлет и въпреки цените арнисахме . Посрещат те като министри ! Оле , че сме готини , но сме работници ! Жена ми е Директор , но в държавата на златките това не значи много . А сервитьорчетата даже ни се зарадваха , без да има нещо конкретно ! И Жорката явно му действам успокоително иска да пием по бира ! Не ще да знае , че е скъпа , даже на магазина . Викам на сервитьорчето 2 бири . – Тук няма бира ! - казва момчето . – А наоколо , по другите ресторанти ? - въртя си погледа . – Няма ! Никъде няма ! Тук нищо няма ! - казва момчето . На мен ми стана тъжно ! Момчетата ни изпратиха като министри , а ние си поръчахме най-възможното при техните цени . Може и аз да се преекспонирам! Миналата година работата ме запрати към едни българи които бяха награбили много бизнеси и в надморската част ги представяше един с арабска именна традиция . Та 3 дни съчетавахме работата с пресечения терен и през цялото време наследника на Мохамед и наследника на Сабазий дума не обелвахме , като не смятаме приказките за облаците над Шарлана , безпътицата на дървената мафия , празните къшли и пълната мъгла.  Свършихме работата , каквото и да ни струваше и моят авер ме кани на кафе ! И тъкмо говорим по същество , му звъни телефона и той започва да говори на арабски ! – Иии казах им на синовете да научат арабски ,ама не ме чуват ! - отговаря на погледа ми човека . Имат бизнес с араби , единия във Франция , другия в Холандия , а мен търсят!  И като ми заразказва ! Викам му , защо не напишеш книга ? - питам го –Няма да ми стигнат химикалите ! - усмихва се най-после той  –Какъв си ти ? - загърбвам протокола аз  –Български гражданин ! Прадедите ми са дошли от Конья -житницата на Турция . Рабодих в най-големия завод в Истанбул !  –Защо се върна ? - питам го –Не ми хареса техния начин на мислене ! - допи си кафенцето човека . ................ Днес докато се прибирах и пред общината гледам един познат от тия които да се чудиш за какъв ги срещаш в живота .  Явор - общински съветник и други несъвместими неща ! Дето вика тъщата , такова нещо - ни турчин , ни българин ! 



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: baskeret
Категория: Други
Прочетен: 388668
Постинги: 259
Коментари: 351
Гласове: 846
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031