Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2013 15:19 - Пътуване
Автор: baskeret Категория: Други   
Прочетен: 919 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Пристигнах на време! Бях тръгнал преди два месеца все пак. Когато пътуваш виртуално, или реално стоиш на едно място, пространството и времето губят значение.  Най-вероятно затова накрая на ваканцията идват репликите за малкото – но много хубаво, което ще чакаме чак догодина.  Когато пътуваш, естествено отваряш сетивата си които нормално си оставил на автопилот в ежедневието, така че ясно усетих как Жоро който ме очакваше, искрено се зарадва че пристигам както се уговорихме! 

Препуснахме нанякъде с колата, някъде я оставихме, спуснахме се в метрото, насам, натам и се озовахме на Протеста.  Града се разрасна по-бързо от мислите ни, как свободата която ни даде автомобила, се превърна в бреме да му служим.  Докато взаимно си споделим този и други идоли на които служим, и Протеста ни заля. Стана късно да обяснявам на Жоро и Детелина която се присъедини към нас, че аз не протестирам. Смисъла може опасно да се загуби, докато изтървеш във врявата началото или края на някоя фраза! Въпроса който сега не искам да задавам е, „Защо не протестирахме преди две, даже преди три години“? Но едва ли ще чуя отговора! Сещам се, (може и сега да се сещам) за блестящият Алеко Константинов и неговия нелеп край вследствие на локалната война за една гора.  Той е протестирал много по-интелигентно и много повече, протестирал е и за тези които са го затрили. Без да подозират какво са направили – затънали в невежеството си. За мене това обикаляне из центъра на Столицата беше „фри тур“.  Заявих им го на английски! На английски разбираме това, което трябва да разберем! Вероятно затова нашите ханове и всички останали са използвали старогръцки в надписите си, за да бъдат правилно разбирани! Така или иначе Протестиращите са като Легионите, които са влезли в Древен Рим! Рубикон е преминат! Очакваме Филипи! Без жертви разбира се! Само с „филипики“ и остроумни плакати! На Сердика напуснахме протеста! После метрото, автомобила, и се оттеглихме в домашния живот на моите приятели. Бяха започнали ремонт! Ремонт в къщи, ремонт в обществото! И двете са трудна работа! А в къщи си и сам! Вместо да налепим тапети приказвахме до сред нощ . Станахме от масата тъкмо когато отчайващо разбираме че няма да се изприкажем, и Детелина сънено извика на Жоро да ме остави, че ще пътувам!

От два месеца бях подготвял моето пътуване, и когато вчера тръгвах си давах сметка че ще има и такива очаквани и неочаквани моменти! Но както са ми казвали и както съм си казал – пътя е важен не по-малко от крайната цел! Докато бълнувах за сън който ми се изплъзва от преумора и алармата която иначе никога не ползвам ме пробужда.  Може и пробожда! Пътуване е когато рязко смениш посоката!  Още Владимир Висоцки го е казал – „…искам да летя там за където не летят…“! Като изключим чуждестранните туристи кацащи на Сарафово, лети само авиоотряд №28.  За Белград даже няма и автобус в събота – само в понеделник, петък и неделя! Така ми каза „Гугъла“, но  после разбрах, че има автобусна фирма която вози до там всеки ден. С прекачване в Ниш и малко по-скъпо, но все пак имах резервен вариант, ако бяха отказали еднодневната екскурзия с която тръгвах в топлата съботна сутрин на лятното слънцестоене.  И така малко гузно оставих Жоро и Детелина и ремонта им, много бързо „Руски паметни“, адски бавно смяната на митничарите, и започнах да вниквам в думите на екскурзоводката за Сичевската клисура, историята, географията, хералдиката и магариите на Съдбата Ни! Докато чакахме безпомощно на Калотина, можах да огледам останалите пътници екскурзианти – трийсетина бабиняци пенсионери, десетина студентки,  един социален тип – известен в блог.бг като baskeret, и един социален работник! От него разбрах, че е социален работник, за пенсионерите съм сигурен, защото се опитваха да знаят повече от екскурзоводката,  а останалите нищо не искаха да знаят преди да са видели нещо интересно от Живота! След Ниш, пейзажа който се вижда от прозореца на автобуса няма кой знае какви очертания, естественото ми  желание да споделя моето пътуване намаляваше с километрите , а все по-ясно се усещаше присъствието на още един спътник – Жегата, която обсебваше безпардонно сетивата ни.  400 те километра от София до Белград минахме за 6 часа и половина включая почивките, полицейската проверка, изкачванията които явно задъхваха предпенсионната възраст на нашия автобус. Не успях да се добера до екскурзоводката пред вид плътния кордон от любознателни дединяби на почивките и на автотура в Белград, благоговеенето пред Свети Сава и снимките на фонтана.  Чак между бомбеното Министерство на отбраната и Скупщината, заявих на екскурзоводката, че продължавам по пътя си който се разминава с техния от Калемегдан и Княз Михаил – нататък. Екскурзоводката се учуди оживи и обезпокои, социалния работник  кимна разбиращо, един пътник се поинтересува за причинителя това мое отлонение, студентките се смееха на сесиите си, а аз  смених ограничения уют на групата със свободния режим на придвижване, и останах насаме с Жегата. Мислил съм си какво отличава сегашния baskeret от този който изглежда видимо различен на снимките. Изглеждам си същия, но като се вгледам повече, това което ме отличава отпреди е Страха. Вярвам си че Той ме е напуснал  до степен необходима за оцеляване.  Но колкото и да е малък не мога да не призная, че и Той се присъединява  към нас! Така крачим тримата и реално пак съм обсебен от новата група и не мога да кажа че вниквам във всичко което ме заобикаля. Надеждата ми е да намеря бързо хостела който съм си запазил от два месеца, да се отърва от Жегата и Страха и да мога най-пълно да се насладя  на Белград и Концерта на Баяга – десерта на моето пътуване! Значи Тя и Надеждата е тук с мен, която ни дава сили и увереност, че само трябва да постигнем това към което сме се запътили и готово, а забравяме колко пъти сме оставали със Страх и сме губили надежда – до новата цел. Значи това е едно от хубавото на пътуването – дава ти цел!  Иначе пък ясно осъзнавам, че пропускам доста неща докато се оглеждам за туристическа информация защото както всеки път имам големи пропуски в уж добре прочетените карти в гугълмапс. В туристическото бюро ме упътиха любезно и ме увериха колко близка и лесна е целта ми . Това обаче не ми вдъхна повече увереност, даже обратно щом десетина минути ми трябваха да запомня  улица „Нушичева“ която търся, всъщност е кръстена на Бранислав Нушич за когото отдавна зная и съм попрочел. Но дори и тогава, и след като стесних кръга на адреса  на хостела в мен се надигаше Недоверие. Недоверието като качество е най-големия Ни Проблем в момента, ако нещо ми помогне обобщението на нашата българска реалност. Очаквах че ще  чуя „Но Резервейшън“ и това ме деморализираше, като се има пред вид двумесечната резервация която направих подозрително лесно  и ограничения ми, направо изстискан, бюджет в портфолиото ми. Но Душан (Душан е на рецепцията в очарователния и хладен хостел)  отговаря на поименното ми запитване с – „Очакваме Ви“. Колко лесно и хубаво било! Няма ги Жегата и Страха! Мога да се насладя интимно на красивото преживяване!  Интимно, а е два след обяд по сръбско време. Баня, почивка с кафе и интернет, и планове за надвечер и Концерта.  Дори пратих на жената малко снимки от автотура , Жегата и недовършеното смирение на Свети Сава. Тя не намери причини да дойде с мен,нямаше сили да ме откаже (или обратно), а и ще изтъкне ползата за семейния бюджет. Но ето силата на информационните технологии. Те стават Пето измерение чието значение ще измени значението на времето и пространството. До Айнщайновото времепространство остава видимо далече, а и спокойно може да се отложи – „АйТи“ то промени рязко живота ни с невъобразими темпове. Дори и малко късно ще усетя Белград. Всъщност аз си мисля, че е точно навреме, но и Белград , два пъти едва ли е един и същ . Концерта на Баяга вече два пъти е един и същ – като китайците.

Но китайците са много, а аз не съм фен на Баяга. Ако можех да пея – Душата ме щеше да пее с гласа на Момчило Баягич ! 








Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: baskeret
Категория: Други
Прочетен: 389106
Постинги: 259
Коментари: 351
Гласове: 846
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031