Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2012 15:19 - Чичо ми - грък , вуйчо ми – българин
Автор: baskeret Категория: Други   
Прочетен: 2911 Коментари: 7 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Сега , ако кажа че аз съм македонец  , но не , аз съм си българин . Хубаво е да се казват категорично някои неща , че то моята първа дама ще страни като от президента .

Просто веднага се сетих за един мой интернет познат който ми сподели че дядо му бил българин , но той бил македонец . И това го каза сериозно . Бас-и – казвам ти сериозен съм , считай ме за македонец , хайде превърти си езика и кажи : Младен е македонец .

И аз му казах – Младене македонец си , и неща повече да се разправям с теб – това последното не му го казах , просто престанах да го търся . Защото знам , че „не можеш да научиш хората на нищо , само да им покажеш какво носят в себе си” – дали правилно съм разбрал мъдреца не гарантирам .

Вуйчо ми имаше мотор , който постоянно ремонтираше . И сега странно , но това тогава ме изпълваше с уважение . После си купи нов мотор . Започна да ремонтира и него .

И дали от мутирането на гласа , заушката и връхлетялата ме късно бийтълсмания , подложих на критика чистия разум на вуйка ми .

Съзнанието му беше чисто като мисълта , че мястото на тоалетната е на двора . Но като издънка на род който беше купувал имоти от Буров , той стигаше с мислите си много по-далеч от двора си . Той ламтеше да оправи и държавата , като  по-рано от либералните комунисти беше прозрял че нещата не отиват на добре .

Бас-и – казва ми разпалено той – тази държава зазлява защото станаха много учените хора , а никой не ще да върти мотиката .

„Ръка която се е оцапала с мастило , мотика не хваща” – цитирах му „Хумор Сатира и Забава” , но той вече беше пръснал да поправя моторчето .

 С чичо се сдобих по линия на първата дама . Нещо като чичо от Америка , но не богат . Той не е  грък , но то нали преди всичко сме човеци . Като го слушах и наблюдавах обаче видях чудото на възвисяването , каквото се наблюдава , когато в провинциален театър покаже гола гръд Параскева Джукелова . И под въздействие на европари ставаш , ако не елин , то горд грък .

Хубаво е повече да слушаш и наблюдаваш , а не да бързаш  нещо да кажеш , че то току виж те направят министър-председател  и тогава ти казват – Хайде Бас-и кажи сега нещо – а ти отвориш  уста и дрънкаш глупости или не знаеш какво трябва да кажеш .

Беше под наем в Халкидики  , строеше живота на традиционните гърци , беше забравил някои често употребявани български думи , беше научил говоримо гръцки , смяташе в евро , не пестеше материалите , и хвалеше  Елас и елините .

При всичко това ме намираше в безпомощно състояние по Нова Година , когато не те е напуснала радостта от Коледа и не те е треснал махмурлука след Ивановден , при положение че Татяна няма да те кани на имен ден .

Така той ме бомбардираше с аргументи , като турски сериал с недомлъвки . Аз фактически търсех истината във виното докато все още пиехме от това дето е правено от грозде .

После си разменяхме ролите – той ме бомбардираше с факти , а аргументите ми  биваха разпердушинени като зелеви листа от месна сърмичка . Накрая като хора влюбени в интелигентността си се обединявахме около тезата  , че у нас не е толкова зле , ако не се заглеждаш  , а у тях не е много добре , ако се  вгледаш  , и вдигахме наздраве за тези от нас които се заглеждат даже от далеч  и се вглеждат колкото близо могат да си позволят .

По  празниците се видяхме с родата .

Вуйчо ми едва го спасили , изкривил се беше да бъхти с мотиката , като за капак и коча го блъснал отзад .

Чичото едва се прибра с последните си пари в Гърция .

Там нямало работа , но той тук вече нищо няма .

Странно , някои са много унили когато свършат празниците . Сякаш през останалите дни не могат да си хапнат агнешко .

Циганина от пробацията при жена ми , изяли три агнета по празниците , при положение че са безработни . Ангелина дето чисти при нас в офиса и тя .

И двамата работим  , и с добра заплата – горещи се жена ми  - а едва си купихме кило и нещо агнешко .

Да но как вкусно го приготвих – хваля се аз – че тази градешката дето ме хвалеше шета някъде из Странджа .

Да ти имам и самочувствието – вкарва ми психомаваши съпругата – кога ще ме заведеш в Рим .

Тъкмо планирам да те заведа до Пула , през есента – опипвам почвата леко аз .

Каква Пула какви куни , искам евро Рим и Колизеума – ядосва ми се жената .

Амфитеатъра в Пула е по-голям от римския , по-запазен е – правя се на гид аз .

Рим си е Рим – не търпи възражения жена ми .

 

 




Гласувай:
6



1. dins73 - :)
18.06.2012 17:30
Да ти кажа всички вече сме граждани на света-ерго -мен коча също ме блъсна навремето,ама не изотзад,а из-отпред....та дори две ребра ми счупи....пък после писаха на първа страница в местния вестник :"Разгонен козел бърка коза с жена "
Сам си прави сметката тогава що не пия и не ям месо.....как да рискувам още някой коментар???Ще стане не като с недомлъвките по турските сериали,ами право куме-та в очи....а аз никак не обичам тъй :):):) Всичко най-винско
цитирай
2. анонимен - Ако вляза в ролята на първа дама, ще ...
18.06.2012 22:01
Ако вляза в ролята на първа дама, ще призная, че си хванал посоката, а има и подтекст. А и всички пътища водят към Рим. Неслучайно Еней е тръгнал от разрушената Троя
натам.
цитирай
3. baskeret - динс7трии
18.06.2012 22:51
не знам дали да разсъждавам върху коментара ти или да потърся медицинския ти картон :)
цитирай
4. baskeret - noname
18.06.2012 22:54
значи съм на прав път . Всъщност аз отивам в Пула :)
цитирай
5. dins73 - Бас-и :) Клайв-си :)
19.06.2012 08:53
имаш впредвид да потърсиш психо-експертиза или????:):):)Щото пораженията от коча отдавна вече са само психологическа стара травма :):):)Много хубав ден от мен!
цитирай
6. baskeret - не не нямах пред вид психо поражения :)
20.06.2012 08:21
може би с картона по-лесно ще те разбера :)
Приятен ден
цитирай
7. kostadin - Ако не можеш да се радваш на себе си, ...
22.06.2012 14:04
Ако не можеш да се радваш на себе си ,за нищо не ставаш
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: baskeret
Категория: Други
Прочетен: 387372
Постинги: 259
Коментари: 351
Гласове: 846
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031