Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2012 15:59 - Български работи
Автор: baskeret Категория: Други   
Прочетен: 1957 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 05.11.2012 16:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Прадядо ми живя дълго , не чак колкото Авитохол , но достатъчно да го запомня . Не съм разбирал всичките му привички , като това да не излиза от стаята си и да не се връща от село докато изпадат листата на брезите . Някои негови изключения съм разбирал по своему когато ми викаше : „Хайде чоджум , бери по-бързо , че да я окастрим”! – докато кършехме клоните на черешата на „Шарлана” , която преди да стане „народна” , е засадил . Такива негови архаизми и чудатости ме подсещаха в живота ми , а като свалиха петолъчката от Партийния дом , дядо ми показа акции и актове и документ , че баща му е купил имоти от Буров . И двамата са напуснали живота като богати , предполагам , но на Буров издигат паметник в Пазарджик сега , а прадядо ще живее в спомените ми и ако прихванат нещо от мен децата .

Има хора , които ако ти разкажат живота си , и имаш търпение да изслушаш или навреме да подкарваш с въпроси ала Кеворкян , ще научиш толкова колкото ако прочетеш „Тютюн” в двата варианта  , и не четеш във влака или на плажа . Други могат да ти кажат подробно дали ще вали ако се вдига мъглата  над „Сухи дял” ,  къде ще намериш табуна с конете , ако вчера са ги видели на „Коминчето” , как изглежда масления сегмент на „Балканчето” ако ауспуха е оцапан до степенката , с треска или стърготини да оцветяваш гроздовата , къде зимуват раците , колко струва стадиона на „Лудогорец” , и ред неща от първа необходимост , които статистиката не слага в кошницата . Познавам хора които са взели името и спестяванията на дядо си и нямат никакъв спомен за него , освен това са се преместили надалече . Те пък не искат и да ме знаят  , даже се чудя как се бръснат в огледалото .

В края на краищата , това са хора на които по принцип споменаваме майките им , защото е явно , че те друго нямат . Те същото го правят с нас и нашите майки , даже и в по-голям обем информация , но разлика като ципата на лука е строго личната им мотивация .

Кара си таксиметъра , не че е чукундур по презумпция -  и бърза . Тогава всички трябва да бързаме ! Ами той човека работи , вади си хляба  , а  другите тръгнали и те . Като имат работа да работят , да не щъкат по неговите улици ! Или обратно –  кара бааавно и се задява с диспечерската  за медицинското парти в Бяла .

          За къде бързаш ?   Майор Костов на х** си ли говори - да караш с обстановката , а не с дертовете .

Същата работа и тези с джиповете .

          Ами той човека защо си е купил такава машина ? В гаража ли само да я държи  , да хваща конденз ? После да се чудят хората къде са им парите ? Ами в джипа са ! Ама как са стигнали до там ? Сега , ще караме ли или ще си задаваме въпроси ? Стигнали са дотам  , че само се оплакват и чакат да им дадат аванса от пролетта , а то Димитровден мина .

Аз оня ден така ,  питам жената  колко ще ми струва нейния ремонт ?

И хоп – полицаи ме спират !

Викам си - сигурно за акция „Светлини и сенчеста икономика” !

      Господине – вика полицаят – вие може би не знаете но сте нарушител на Закона , Правилника и други толкова софизми ! Карате в населено място с 12 километра повече за час .

      Но тук вече не е населено място , минах Харманли и „Извора на Белоногата” още в прогимназията ? – търся пощада аз .

      Сори ! – повдига ми се полицаят – табелата не сме я слагали ние - а пътното ,  отдавна , когато още е имало път тук .

Сега , каквото и да кажеш , все си „вътре” както когато играхме с Жоро на белот на ММЦ_то с жените .

      Ама аз отивам в Любимец на панаира веднъж на две години ! – примерно казвам аз .

      Ами той панаира е всяка година ! Идвайте по често белким запомните местата където стоим на завет  , а и бизнеса чака такива умрялковци като вас ! – бих му казал ако съм аз полицай .

      Ама аз често пътувам до Любимец , с едно приятелче гледаме дини на тиквена подложка и ги пласирам на Плодовитово ! – мога да пусна и другата хората аз .

      Значи сте системен нарушител и край с обидите , че само си изпълняваме „плана” с нарушенията ! Може да замълчите , или да дадете на колегата - номинал „50” – да се разкара докато се изповядвате ! – щях да се наслаждавам на жертвата аз .

     Така ще е ! –  заклева ме жена ми  – щом работиш трябва да се разплащаш ! Хорхе (Букай) каза на летището , че ако , като си платиш данъците , тока и реглажа на водомера ти остане 1 (един) лев – за Шенген 1(едно) евро , значи си късметлия и най-вероятно не живееш в Сомалия .

Така кръга около мен се затваря , както когато жена ми се  цупи !

     То и работата такава ! – викам й

     Ами и аз да ти разправя моята ?  Пак , че имаш работа ! – връща ми репликата с елегантен  ретур жена ми .

И отиграваме тука като Федерер и Шарапова :

     Сложили за шеф една от студентската скамейка ! Толкова безогледно я сложиха , че й пращаха дипломата с „Еконт” и не беше засъхнал подписа на ректора от „ЮгоСеверния” със засилено изучаване на Източни техники със Западни пари ! – подавам ас .

      Ами тебе ли да сложат ? Имаш опит с работата и колежките от другия отдел ? – изпъва ми нервите по правата жена ми .

      Не е работила с други хора освен нейните и няма необходимия стаж !

      Тъкмо , после как ще се пенсионира ?

       Ама работата как ще върви така !

       Ще върви , заем имаш да изплащаш ?

       Но това не е нормално !

       Юлиан Константинов – в „биг брадър” ? – прави ми пробив като Ц.Пиронкова жена ми .

И започва своето подаване :

       Ходих за юбилея при областната – за съдействие и малко пари ! – казва жена ми

       Тази дето гръбнака й съединява два вторични полови белега ? – излизам на мрежата аз .

       Тя иначе добре стои на кабинета си !

        Знае езици и единия го владее , злословят ?  

         Учила от медицинска сестра до бакалавър и на магистратурата  по нещознаене я направиха областна управителка !

         И  какво стана с юбилея ви ?

         Нищо ! Замина посланик в Хърватска !

         Онзи българин дето го осъдиха , че настъпил една счупена мида и не намерил съдействие в посолството ?

         Ами да е гледал къде стъпва !  - печели сета жена ми .

         

      




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. weki1968 - Прочетох и го харесах!!!
05.11.2012 22:16
Прочетох и го харесах!!!
цитирай
2. анонимен - , , Шарлана' ми подсказа, че сте от ...
05.11.2012 23:43
,,Шарлана' ми подсказа,че сте от Хасковският регион-откъде по-точно?:)
цитирай
3. baskeret - много ти благодаря
06.11.2012 13:02
радвам се че ти е харесало . то е в стил положително отрицание и малко по О'Хенри :)
цитирай
4. baskeret - АН-2
06.11.2012 13:03
от Текята съм :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: baskeret
Категория: Други
Прочетен: 394509
Постинги: 259
Коментари: 351
Гласове: 846
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930