Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2014 14:55 - През поколение
Автор: baskeret Категория: Други   
Прочетен: 978 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

–Утре нали ще ме закараш баба,  на Шайково! Славка ме кани, отишла си за една седмица, и да се видим! Ще ти платя бензина! Славка, дето няколко години работих лятото на морето! Станахме като сестри, и за баба Кера колко й помагах! Колата ти, нали върви? То и времето ще е хубаво! - казва ми тъщата.

–На мен така ми се "кара", само някой да иска да го закарам! Ще раздвижим старите кокали на фиата! Ще вземем Светла и "дядото"!

-Да дойдат и те, Славка всички ни покани!

-Кога ще се върнем, да не изтърва филма? По обяд го дават, и не го повтарят! - откъсва поглед от телевизора "дядо" Васко.

–След обяд съм обещала на съседката, презентация на „зептер", до 16 трябва да се върнем! - сваля вестника жена ми.

–Само ме оставяте и се прибирате! Утре ще стана в 6, ще направя баница, и по-рано да сте дошли тук, там ще пием кафе и ще закусим!

– 7 и половина?-вдигаме ракийка с "дядото".

– 8 без 15! Искате ли и малко кисело зеле? - пита щастлива Тереза.

Тереза е тъщата. Когато се "взехме" със Светла, тя работеше в ДЗИ, и получаваше много по-голяма заплата, отколкото аз като инженер  във "вакуумни"! Сега, отдавна не се застраховам в ДЗИ, а във "вакуумни" работят няколко фирмички и манифактури! Терез по чудо

успя да се пенсионира, за което помогна и работата през лятото - на морето!

–Кой филм ще изтървеш? Сериен ли е? -питам тъста.

–Сериен ама италиански! Голям филм! Трябва да го гледате!

Васил е умен човек! Въпреки че са го спирали предразсъдъци, и средното му образование! От тези които са взимали присърце работата, и са работили до вчера! Но когато спреш да работиш!  Когато те натиснат годините, и сериалите ти действат като отрова вземана всеки ден! Казах това на жената, и тя веднага ме "нася", че и аз съм се тровел с ракия. И двамата сме чиновници, и се тровим по график, преди 7 и след 18.  Между това, на нас ни тровят животеца! Не сме чиновници по душа, казах й, колко пъти й предлагах да помислим алтернативно, а тя кимаше пренебрежително, даже и децата започнаха да ме гледат насмешливо! Светла ми се тросваше , и пак оставахме "на позиция". А кой ще обяснява на голямата, че не можем да я пратим в Англия?

За пръв път тръгнахме точно навреме на  другия ден!

–За пръв път забравям да завия баницата, като я извадя! Завивам я, с найлона от корите! -подема Терез

–Аз никога не я завивам с найлона! -съвсем малко ми трябва да се захиля

–Ааа, аз я завивам, много хубаво се задушава, как!

–Не я завивам, защото Светла го хвърля!

–Да бе, тя Светла все ти е виновна! -включва се и жената.

–Гледай, гледай „бареков“,  еее какви транспаранти са сложили тия...!

–Василе, МЛЪКНИ с твоята политика! -ядосва се Терез –Митко ти нали знаеш пътя?

–Шайково! Къде беше това село! Баща ми-лека му пръст-имаше един приятел, бай Митьо Шайковски...? Бяха на „нойманите“, и в обедната почивка играеха срещу „жакардовите“, а майка ми и другите от „нищелковия“  им подвикваха!

–Сега е Речица, Митко!

–Ааа, сетих се! Знам я табелата, и се чудех!

–Да видите каква църква е направил сина им! Митко, и той е Димитър! Има два хотела на Слънчев бряг! А цялата къща е с картини, миналата година Славка ме взеха с мерцедеса, като правиха курбана, и дойде  митрополита, и депутата по регионалното развитие.

–Само адаша ли я е направил, Терез?

–И Вичо...!

–Вичо тук ли е, ма Терезке!

–Василе, вчера като ти разправях ти къде беше? Аман от твоите новини, като се облещиш на телевизора, трябва да те изберем в народното събрание!

–Ние с Вичо работихме 99-та на механата в Несебър...!

–Сега Василе- онемей! Механата, миналата година изгоря! Човека  е уморен вече. Аз това казвах на Митко, че и Вичо и Славка по-цяло лято  работеха! Бяха взели няколко кръчми на морето, под наем,  Митко учеше финанси, а през ваканцията беше сервитьор и барман! И Живко и той!

–Терез ти беше казала че  бил барман, а той завършил финанси...!

–Миткоо, той завърши "немската“ гимназия, после Висшия Икономически в София...?

–Той кой "набор" е ?

– 62ри ли, 63ти ли, ще те излъжа!

–Хубави набори! 65ти за нищо не става! Каже ли ти някой че е 65 изобщо не му вярвай!

–Ами Светла що те е взела! И тя като мене на "черния петък" родена! Василе опичай си акъла, Вичо има кръвно, да не го питаш за "филанкишията" от Калчево, или за "бялото" дето било каращисано с вода когато сте работили на "корабчето"

–Ама те работниците му, явно са го смесили с вода, Господинов беше бесен!

–Онемей Василе...!

–А Господинов кой е Терез!

– Митко бе! Митко!

–Ясно!

–Речица! Стигнахме! Ето църквата! Славка ни чака сигурно!

–Ами баба Кера, къде е?

–Тя е в Равда, една жена я гледа! Тя, тя излязла едно време от Шайково, с дядото карали "кюмюр" в града, и тя един ден си взела нещата, та на морето – камериерка, и дядото какво да прави, я последвал! Настоявала, и дъщеря си Славка  изучила!

С Вичо се намерили в института, той разправя как я задявал тогава! После вярно, че бяха на учителски заплати, но не загубиха парите си през 97а, а ние пак нямахме какво да спечелим!

–Ааа Славке здравей! Много хубава църква! Ще запалим по една свещ!

–Елате да я видите! Много е кипра! Не е голяма, но попа каза, че е една от най-личните в епархията! Вижте колко много икони подариха! Хайде , че Вичо стъкна камината, и да не вземе да сложи повече бренди в чая!

Терез, Митко щеше да мине днес, но му се  обадили от браншовата, и като изпратил внучката на летището за Англия, заминал за Пампорово!

–Не съм го виждала, от сватбата на Галето!

–И с вашия Митко щяха да се видят! Разминаха се!




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: baskeret
Категория: Други
Прочетен: 395998
Постинги: 259
Коментари: 351
Гласове: 846
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930